Filozofia Lukam

FILOZOFIA LUKAM

Wierzymy, że trening rozpoczęty w młodym wieku, już po kilku latach może zaowocować bardzo dobrymi wynikami.

1. CELE SZKOLENIOWE

Wyszkolenie w pełni ukształtowanych piłkarzy spełniających wymogi zawodowej piłki nożnej.

2. CELE WYCHOWAWCZE

Wychowanie przez sport.

  • Talent piłkarski to dopiero połowa sukcesu. Potrzebne jest jeszcze zaangażowanie i dobre przygotowanie techniczne. W naszej szkółce zapewniamy profesjonalny trening metodą Coerver Coaching.
  • „Budowanie” piłkarza to jak budowanie domu. To praca wieloetapowa, oparta na fundamencie, którym dla zawodnika jest technika. Drugim elementem jest potencjał motoryczny. Już u zawodnika w wieku 14-17 lat można zauważyć, czy posiada koordynację ruchową, jest wystarczająco szybki oraz silny. Trzecim elementem jest aspekt taktyczny – to, czy zawodnik rozumie grę, jak wykorzystuje swoje umiejętności i warunki na boisku, w jaki sposób się po nim porusza.
  • Aby rozwijać wrodzony potencjał i inteligencję piłkarską, stosujemy zróżnicowany i progresywny program treningowy. Jest on oparty na fragmentach gry oraz na małych i uproszczonych grach zadaniowych, w których zawodnicy muszą zmierzyć się z rozwiązaniem szeregu problemów.

W grach zespołowych, w których duże znaczenie ma taktyka gry, proces treningowy opieramy nie na „modelu mistrza”, ale na wzorcu gry na wysokim poziomie sportowym. W piłce nożnej błyskawiczna ocena sytuacji, wybór działania i zaskoczenie przeciwnika stanowią znaczące elementy współzawodnictwa.

Forma zabawowa mobilizuje zawodników do pracy, zmusza do stałej koncentracji uwagi i błyskawicznej oceny sytuacji, wprowadza dobry nastrój wśród ćwiczących i uatrakcyjnia trening. Zawodnicy, zwłaszcza ci młodzi, szybciej uczą się podstawowych elementów technicznych, a także taktycznych. Prowadzenie zajęć w tej formie pomaga w kształtowaniu nawyków ruchowych oraz ułatwia rozwój koordynacji ruchowej. Ruchy wykonywane w czasie gier i zabaw są bardziej naturalne, a u dzieci wzrasta aktywność i zainteresowanie zajęciami.

Nauczamy techniki, czyli nawyków czuciowo-ruchowych, w czterech ściśle zazębiających się etapach:

  1. Zaznajomienie z nauczanym działaniem.
  2. Nauczanie działania.
  3. Utrwalenie działania.
  4. Doskonalenie